Festiwal Polskie Wino Online

Wystarczyły jedynie 4 dni, aby prawie 100 tys. osób dowiedziało się o polskim winie. Sukces pierwszej edycji Festiwalu Polskie Wino online

Blisko 50 tysięcy wyświetleń live’ów, ponad 400 udostępnień filmów na Facebooku oraz zasięg, który wyniósł prawie 100 tysięcy odbiorców – Festiwal Polskie Wino online, pierwsza taka wirtualna inicjatywa w naszym kraju, okazał się ogromnym sukcesem, pokazując jednocześnie, że Polacy chcą wiedzieć więcej na temat polskiego wina. Festiwal przez 4 dni odbywał się na Facebooku winnicy Dwór Sanna.

Odwiedziny w 12 winnicach z całej Polski, rozmowy na temat łączenia polskiego wina oraz dyskusje z najlepszymi polskimi sommelierami i dziennikarzami – Festiwal Polskie Wino online to były 4 dni intensywnych spotkań na żywo. Winiarze, tacy jak Karol Nizio z Dworu Sanna, Nestor Kościański z Winnicy Moderna czy Anna Nowakowska z Winnicy Gródek, zdradzali sekrety swojej pracy, pokazywali, jak wyglądają ich winnice, a także odpowiadali na pytania o swoje wina. Sommelierzy potwierdzili, że polskie wina pija się zarówno w restauracjach w Polsce, jak i zagranicą oraz że zdecydowanie częściej niż jeszcze dwa lata temu serwują polskie wina swoim gościom. Kuba Janicki i Tomasz Prange-Barczyński udowodnili natomiast, że w Polsce istnieje turystyka winna.

Podczas Festiwalu Polskie Wino online mieliśmy niepowtarzalną okazję lepiej poznać polskie wino i winnice. W sumie statystyki pokazują, że dotarliśmy do ogromnej liczby osób. W tym trudnym dla wszystkich okresie trzeba zmieniać sposoby informowania o polskim winie, dlatego cieszymy się, że pierwsza edycja Festiwalu okazała się tak dużym sukcesem

Karol Nizio, właściciel winnicy Dwór Sanna, organizator Festiwalu

Łącznie odbyło się 20 live’ów, każde spotkanie wzbudzało ogromne emocje, pojawiały się dziesiątki pytań, na które paneliści starali się na bieżąco odpowiadać. W ciągu 4 dni blisko 100 tys. osób dowiedziało się, że polskie wino idealnie łączy się z jedzeniem, że hipsterzy uwielbiają wina z polskich winnic oraz że w naszym kraju produkuje się również bardzo dobrej jakości wina musujące. Było też coś dla miłośników książek i filmu – Sławomir Sochaj prześledził obecność wina w swoich ulubionych książkach i filmach. Spotkania prowadzili Maciej Nowicki – dziennikarz portalu Winicjatywa oraz magazynu Ferment oraz Małgorzata Minta, dziennikarka, partner programowy Festiwalu.

fot. Jessica Nadziejko

Ze wszystkich spotkań płynie w zasadzie jeden wniosek – o ogromnej roli promocji i bezpośredniego dotarcia do odbiorcy. Cieszymy się, że Festiwal spełnił tę rolę. I nie zamierzamy poprzestać na tym wydarzeniu. Na pewno wkrótce zaprosimy wszystkich miłośników polskiego wina na kolejne spotkania na żywozapraszamy na profil Festiwal Polskie Wino

Katarzyna Grabowska, organizatorka Festiwalu

Rozmowy oraz spotkania odbywające się w ramach pierwszej edycji Festiwalu Polskie Wino online można cały czas całkowicie za darmo obejrzeć na wydarzeniu na Facebooku (www.facebook.com/events/568221363815901/), na profilu organizatora winnicy Dwór Sanna (www.facebook.com/dworsanna/) oraz na specjalnym fanpage’u Festiwal Polskie Wino (www.facebook.com/festiwalpolskiewino/).


Organizatorzy

Dwór Sanna, Business & Culture

Patroni medialni

Czas Wina
Ferment. Pismo o winie.
Food Service
KUKBUK
Magazyn Winiarski
Ouichef.pl
Nasze Winnice
Radio Lublin
Stowarzyszenie Kobiety i Wino
Stowarzyszenie Winnice Dolnośląskie
USTA
Winicjatywa
WinowKrakowie.com

Partner programowy

Minta Eats

Partnerzy

DOM Bliskowice
Winnice Kojder
Winnica Wieliczka
Winnica Moderna
Winnica Silesian
Winnica Jadwiga
Winnica Gródek
Winnice Wzgórz Trzebnickich
Winnica Equus
Winnica Dwórzno
Winnica Gronowscy
Casablanca Biały Kamień
Gościnność
Polskie Sommelierki
Promotor Kulinarny Bartosz Wilczyński
SPOT.
WuWu
ZaKładka Bistro de Cracovie
Restauracja ZONI
Ale Wino

Kontakt dla mediów:

Aleksandra Stronkowska
Business & Culture
a.stronkowska@businessandculture.pl
796 919 169